✿Heart them ✿

Monday, April 25, 2011

cara download movie menggunakan torrent

Assalamualaikum
entry kali ni special sikit
sebab hari ini saya nak buat tutor sikit pasal menggunakan utorrent ye
disebabkan ramai pertanyaan
"macam mana kau download muvie byk byk nie?"
"aku ada torrent tapi aku tak tahu mcm mana nak guna"
oke hari ni special di belog ini
saya bagitahu mcm mana nak download movie menggunakan torrent ye

first sekali korang mestilah download torrent
di website nya sendiri
klik link dibawah
klik dan bukak je page korang akn nmpak kaler hijauu je semua sebab u torrent punya kaler tema hijau
jadi downloadlah torrent tu dh terpampang dekat home page die
and free je ok itu kelebihan pertama
DOWNLOAD DAN INSTALL mcm biasa dekat dm computer anda
then
masanya utk korang crik movie!!!
mula mula sekali!
korang kena download torrent movie tersebut
mcm mana aku nak jelaskan yek sbb aku pun bukannya terer bab it nie
senang cerita aku pggl torrent kepada movie lah..
biasanya
aku download torrent movie dekat laman web dibwah

kat sini memang byk sgt sgt movie hollywood latest even tak keluar panggung lg dah boleh tgk sebab biasanya dekat negara luar tayangan nya lebih cepat berbanding di asia

kalau muvie asia pulak
especially thriller,horror dan mcm mcm genre lagi dekat sini
tapi dekat avistav nie kena buat acc dulu alah senang je
bg email then buat username dah terus active

masuk salah satu website nie contohnya ye..korang nak download cerita hollywood latest
korang klik kat link kick ass torrent sebab kat situ byk movie hollywood
then korang search movie apa korang nak download
contoh sekarang aku nak download baby baby baby ouhhh...
justin bieber never say never
haha
tak tgk lg movie nie
adik aku minat sgt so aku tlg downloadkan sekarang

first step
search movie justin bieber never say never
lepas tu akn keluar byk list movie jb never say never
pilih movie@link movie yang ad leech and seeds yg byk
sbb lg byk seeds lg cepat download itu habis
selalunya download depends pada seeds
kdg kdg amik masa 2 jam
kdg kdg satu hari kdg kdg 2 kdg dkg 3 ikut suka dia lah
aku pun xtahu
klik gmbr utk lebih clear
ps~gmbr advertisement di tepi abaikan
>.<



then lepas korang klik movie yg byk seed and leech
pastikan korang KLIK DOWNLOAD TORRENT
dah nama pun torrent jgn hang pa nak menggedik pi direct download lah and apa apa yg ada kat tepi tu korang nak download pakai torrent jadi DOWNLOAD TORRENT MOVIE TERSEBUT
FAHAM KAN? :)


Lepas download torrent DOUBLE click torrent yg tlh di download
sekejap je download torrent kb-nye sikit
DOUBLE CLICK YE
lihat gmbr dibawah
ps lagi~ abaikan lagi advertisement di tepi
fokus pada arahan


lepas double click automatically akn keluar torrent yg mcm gmbr dibawah
klik OK


selepas anda click OK movie yg anda pilih tadi telah masuk dlm link active download
dan sekarang dlm proses mendownload
biarkan die download smpai habis anda buat kerja anda
and download hanya akn berjlan bila anda ON lappy atau computer
tidak menggunakan internet
cuma guna internet waktu nak download torrent movie td tu je
dah masuk dlm list torrent die dh tak pakai tenet dah
kalau movie dah habis download notification akn keluar
pakai torrent bg aku OK lha
tak susah sgt
and quality gmbr pun ad yg bagus and ad yg rakam dlm pggung
tu biasanye kalau movie baru lah
kalau dpt yg dvd rip
quality gmbr mmg cantik + ada subtitle
kalau tak de kena carik sendiri lah


sekian saje tutor saya hari ini
hope siapa siapa yg tanya saya mcm mana sy download movie mcm nie lah caranya
dan hopefully penjelasan saya jelas
kalau xfaham klik gmbr dan baca berulang kali sampai paham!
senang je wa cakap lu
reen pun belajar sendiri je
main tekan tekan
dah dapt download movie
lepas tu tgklah smpai lebam!

ps~ selamat mencuba!


9 comments:

Miss Hani Zain said...

makkkkkkkk!

thanks a lot!
dah dpt download movie dah!
thanks mak!
sayang mak lebih!!! ^^

Reen Rostarizam said...

same same :D hope entry nie membantu ^^

sayanakhiburan said...

hehehe... nice sharing... tapi pastikan pakai antivirus tau... kadang-kadang segala kturunan mak nenek spyware dan ware2 yang lain di download sama... hehehe

Izyan Masri said...

WUWUWU.KENAPA YAN TAKTAU LANGSUNG PASAL BENDA NI T_T

Nyze 二ザ Crazee said...

I'm a hardcore user of bitTorent.
haha.. >__<
Torrent best. ^^

Reen Rostarizam said...

@saya nak hiburan:yah info tambahan lagi jangan lupa pakai anti virus penting tuuuu!! :) thanks
@izyan masri: haha org yg gila download movie tau lah kot :) tapi apa kata try best nie..blh donload movie byk byk!
@nyze: yah torrent mmg best!!!

Fatin Ismail said...

mcm mana nk download subtitle? cthnya saya download cete korea tp tak ada subtitle????

Reen Rostarizam said...

Fatin Ismail : Download subtitle biasa saya download dekat subscene. download mcm biasa je situ byk subtitle :)

Muhammad Arshad said...

salam owner blog

>saya perlukan bantuan anda<

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...